Hej allihopa. Nu har vi i skrivandets stund fullt med snö trots att vi är inne i mars månad. I helgen som gick gassade solen, och nu har vi lite snö ute och som vanligt står vår kollektivtrafik stundtals stilla.

Vår agenda för viktiga datum har ändrats lite, uppdaterad version finns på fliken skola under dokument. Detta för att Katja sökte tjänstledigt för att prova på ett annat arbete, ja hon har varit anställd hos mig i 8 år och flyttat med mig till de olika ställena jag ansvarat för. I stället då satsade vi på en legitimerad F-3 lärare som heter Magnus och kommer närmast från Malmö, han ska ansvara för årskurs 1, och fritids tillsammans med Madde. Därför väntade vi lite med vårt F-möte… Således blir Elin resurs igen, dock går de jämsides de första 2 veckorna för att övergången ska bli så mjuk och naturlig som möjligt. Då Veronica endast är vikarie och går utöver kommer hon även så småningom återgå till springvikariat igen som hon gjorde från början. För övrigt har vi inga andra kända personalförändringar på G. Ny kurator heter Kirsten, anställd sedan januari och hon är på plats ca varannan vecka och har redan haft flertalet samtal med våra elever vilket har varit mycket uppskattat.

Förskoleklassen är nu spikad inför höstterminen 2023, det finns forfarande ströplatser kvar, så ni som funderar på att göra ett skolbyte, gör en köanmälan direkt på vår hemsida så kontaktar vi er omgående. Vilka klasser det finns platser i varierar lite, så var inte rädd för att klicka i er om ni är intresserade, det finns oftast öppningar.

Kvalitetsmätningar, en av dessa under året är enkäter och förra året gick det ut en från Skolinspektionen och den kommer regelbundet, de övriga åren kommer den direkt från oss. Så innan v 11 ska vi haft vår ute så håll lite utkik i hembreven för den är på gång, och fyll i den snälla så vi får vår värdemätare.

För alla er som är intresserad av att fortsätta gå på en liten skola kan vi rekommendera Skanör Falsterbo Montessori, men sätt upp er i god tid, och då menar jag så fort ni kan… Platserna är begränsade och flertalet sökande till åk 7 har inte fått plats i år. Då det är en lite skolenhet med högstadie, har detta nu spridit sig, och det är så synd med alla besvikna barn och föräldrar.

Nu hastar vi på till Påsklovet, sedan hinner vi bara blinka så är det sommarlov.

Detta var allt för denna gången, som vanligt har ni frågor och funderingar så bara hör av er. / Maria, rektor