Hej alla och en riktigt god fortsättning.

Januari är här och en ny härlig termin är igång. Både gamla och nya elever har nu kommit på plats, och jobbar på bra i ämnena.

I dagarna har vi skickat ut inbjudningar till alla som står i kö till förskoleklass, nästa läsår kommer vi att ha den åldershomogen, dels därför att åk 1 har en del samarbete med 2-3 klassen i SO och No ämnen, och att vi tar in full klass i förskoleklass inför HT 23.

Övriga klasser har vi kontinuerligt intag i mån av plats, allra först gör man en köanmälan, utan den har man ingen köstatus och vi räknar ej med er i vår kölista.

Vad händer under våren? Ja dels är det ju alla Nationella prov som ska igång, annars ser vi fram emot vårens aktiviteter.

Sportlov har vi v 8, påsklov v 14, studiedag den 11 april men fritids öppet, klämdagar då vi har helt stängt är 19 maj samt 5 juni. Föräldrarådet kommer att ha ett möte till, de kommer även att ordna något jippo innan vi går på sommarlov.

Och vips är det strax sommarlov igen.

Har ni frågor och funderingar så hör av er.

Mvh Maria, rektor.