Från augusti kommer Håkan Wallden att tillträda som biträdande rektor på Håslövs Byaskola, Håkan har arbetat som chef i många olika branscher de senaste 20 åren och så även idag, men beträder ny mark genom att nu gå in i skolvärlden. Vilket kommer att blir en stor avlastning för mig Maria som pendlar min tid mellan skolan och förskolan.

Håkan kommer i första hand att ha personalansvar, brandskydd och arbetsmiljö på sitt bord, men kommer också att rycka in i klasserna vid personals frånvaro, samt sitta med på en del möte med vårdnadshavare osv. Han kommer också att rodda praktiska bestyr som rör verksamheten, skolan mm, och har sin 100% tjänst förlagd på skolan. Han biträder helt mig Maria när jag ej är på skolan och har mandat för att göra det.

Jag Maria kommer fortsättningsvis enbart att arbeta med den pedagogiska biten på skolan och kommer ha tät kontakt med Håkan i alla frågor som berör Håslövs Byaskolas väl o ve.

Jag är dock fortfarande rektor på skolan!

Har ni frågor och funderingar kring detta, så hör av er direkt till oss. Mvh Maria, rektor.