I skrivandets stund är det grått och regnet hänger i luften, men det har varit fantastiska dagar med sol och temperaturer runt 20 grader ganska länge nu. Underbart!

Corona pandemin hänger sig kvar, trots detta har vi låg frånvaro på skolan, vi är av starkt segt virke här ute. Så vi hoppas det får hålla i sig.

Höstens föräldramöte kom ut till alla i protokollform, det får bli så för tillfället, i den låg en länk om årets Likabehandlingsplan, den finns också under dokument på hemsidan. Har man åsikter om den, vilket alla vårdnadshavare får ha, hör av er innan den 28/9 så vi hinner ändra om det behövs. Annars fastslås den och ligger orubbad fram till nästa höst.

Många av eleverna vill iväg på utflykter, och vi förstår dem eftersom vi är lite bortskämda med att kunna göra det, men nu i detta läget så måste vi fundera noga, för vi kan inte ta några risker. Så vi får se vart det blir, och om det blir.

Överlag så börjar lugnet lägra sig, det är alltid lite bökigt i början innan alla konstellationer har satt sig, men nu börjar alla ha hittat varandra väl.

Vi har skrivit till kommunen angående riktlinjer för bad/simskola för våra elever och vill inte ha det som tidigare, vi får se om de kan tillgodose våra krav. Annars får vi dessvärre avstå detta tills vi kan tillgodose 100% arbetsmiljöansvar som ligger på respektive skola gällande sina egna elever. Detta drabbar årskurs 2, som kallas till simundervisning för icke simkunniga.

Vi har just nu plats i årskurs F, 2, och 3, övriga är fulla för tillfället. Årets Öppet hus ställs in, men alla som står i kö kommer att erbjudas enskilda visningar, detta gäller främst höstens F-klass elever, övriga kallas efterhand som vi kan erbjuda skolplats.

Har ni frågor och funderingar så hör gärna av er. / Maria, rektor