God fortsättning på det nya året!

Vi startar vårterminen med att hälsa två nya elever hjärtligt välkomna, en i årskurs 2 och en i årskurs 4.

För alla som sökt till höstens F-klass kommer vi att skicka ut information och platserbjudande nu i januari, vi får stadigt in ansökningar så är man säker på att man inte vill ha sin plats, blir vi glada om ni tidigt meddelar detta.

Ny lärare i årskurs 4-6 blir Ann-Sofie, för alla berörda kommer ett mail hem i slutet på v 1, då har vi all information klar i hur vårterminen blir. Ska bli skönt för både skolan och elever att kunna få denna kompetens som Ann-Sofie besitter, hon undervisar på lärarhögskolan blivande lärare på viss tid, förutom att hon i sitt läraruppdrag varit mellanstadielärare i över 20 år.

Förövrigt har vi inga förändringar mer än att Josephine kliver upp och tar rollen som förstelärare med visst verksamhetsansvar, det kommer hon axla fint och blir ett litet steg i hennes utveckling även som lärare.

Då det fortfarande pågår Corona, så har vi inte möjlighet att ta visningar som i tidigare utsträckning, utan det blir inbokade möten under sen eftermiddag. Vi i vår lilla organisation är väldigt sårbara om vi får in smittan, då vi kanske rent av tvingas att stänga pga personalbrist.

Är ni intresserade av en plats, fyll i en digital köanmälan så kontaktar vi er om möjlighet att börja, eller vilken köplats ni har. Just nu har vi fullt i vissa åldersgrupper och barn i kö.

Har ni frågor och funderingar så kontakta oss, annars önskar vi er ett fortsatt härligt jullov.

// Maria m personal