Nu går vi strax in i v 48, jösses vart tog hösten vägen? Vi har ju haft ett fantastiskt väder länge, och i skrivandets stund skiner solen och det är 10 plusgrader.

Vad händer nu? Jo eftersom läget är som det är så kommer vi inte att ha några som helst föräldraaktiviteter detta läsåret. Vi koncentrerar oss nu på skolarbetet och allt som ska göras till 100%, alla samtal läggs under sen eftermiddag så att man är ensam i klassrummet och stort avstånd mellan varandra. Vi finner ett värde i att träffa er föräldrar på våra IUP samtal ändå trots Coronan.

Nobel d 10/12 firas som vanligt internt med eleverna, i stort sett inga förändringar mer än att våra eminenta sjätteklassare hjälper till med köksbestyren, de har hemkunskap och blir ett ypperligt tillfälle att få glänsa den dagen.

Lucia kommer vi även det att fira internt i huset i år, några elever väljer att lussa för andra, detta har de själv fått bestämma. Det blir den 11/12 på förmiddagen. Resten av dagen kommer att gå i Lucias tecken.

Skolavslutning är mellan kl 8.30-10.30 den 18/12, alla bussar går hem runt 11 den dagen.

Fritids är öppet hela jullovet, men det finns inga anmälda barn alls den senare delen av lovet, så då kommer vi att satsa på extra planering, fortbildning mm i stället.

Skolstart är sedan den 11 januari och vi går full skoldag redan första dagen.

Vi kommer att skicka ut kontrakt till alla som står i kö inför HT 21 under januari, där kan man välja om man vill ha en personlig visning innan man skriver på, eller vänta till inskolningen i augusti. Vissa känner en osäkerhet i det rådande pandemiläget, så man får chansen att teckna kontrakt/platserbjudande utan att se skolan under våren om man vill, så brukar vi normalt inte göra.

Nationella prov för åk 6 är i full gång och ligger mellan v 45-50, och fortsätter under våren mellan v 6-17, för åk 3 ligger dem mellan v 11-20.

Vi önskar alla där ute fortsatt friskhet och en god jul och ett gott nytt år, även om det just nu känns lite avlägset.

Har ni frågor och funderingar så hör av er. // Maria, rektor.