Hej och välkomna tillbaka såhär mitt i julhelgerna. Hoppas ni hade en härlig jul, snart stundar nyår.

Wow vilken december vi fick….. Massor med snö i början, synd att det inte låg kvar över julen. Nobelfirandet flöt på bra, vi hade förvisso schemabrytande aktiviteter, men gjorde dem väldig förutsägbara så att det passade alla som inte gillar förändringar. Lucian hade vi på kvällen i år och kombinerade med julpyssel, så otroligt kul att få era tankar och positiv pepp, det värmer i oss alla. Ett STORT tack till Hannes vår musiklärare för den fantastiska kören.

Nästa år ser vi så mycket fram emot, personalstyrkan är oförändrad, vi har Kent som provanställd och hälsar honom välkommen. Han kommer främst att vara ute i F med Madde, där kommer också Love att vara på timmar. Simon och Emma tar vi in när det finns behov. Övriga är ordinarie anställda. Skönt! Anledningen till att vi är noga med provanställningar är att vi vill ha det bästa för era barn, de som inte passar in i vårt barntänk, klickar i arbetslagen etc, kan vi dessvärre inte behålla. Det fungerar inte i vår lilla verksamhet.

Barnantalet dippar lite i vissa åldersgrupper, men vi får stadigt in fler på kö, så vi ser ingen oro för framtiden, nästa läsår ser ut som vi har mer än fullt i klasserna. Påminner om att det är max 15 i F klass o åk1, och 20 i övriga.  Så det är fortfarande små klasser, och kommer inte att bli större.

Vi håller fortfarande på att utveckla Tyra appen, tyvärr ser vi att man ofta ändå missar information som vi lägger ut, ta för vana att kika in åtminstone en gång om dagen, så missar ni ingenting. Vissa fick sina höstomdöme utlagda där. Kolla även barnens lärloggar.

Vi startar nästa termin med att ha en kompetensdag (stängt) den 10 januari, då lägger vi planeringen för hela vårterminen, pratar om de utvecklingsområden som kommit upp i våra halvårsrapporter mm. Denna dag såväl som våra uppstartsdagar i augusti är guld värda.

För er som är nyfikna på skolan, gör en köanmälan så kontaktar vi er för visning och information.

God fortsättning! Maria, rektor