Nu sitter vi här och har endast en dag kvar innan vi skiljs åt för denna termin. Vilken fantastisk termin vi har haft, som rektor kan jag bara känna en enorm glädje och stor tillförsikt inför kommande framtid. Vilken otroligt engagerad personal vi har på skolan , och jag ser hur detta även smittar av sig på våra fantastiska elever. Vi har fått väldigt många rekommendationer och har nu ganska många i kö till höstens F-klass som faktiskt bara är 15 platser. Vi har även nya elever på väg in till våren, men flaggar för att vi trots detta har platser kvar i vissa åldrar. Flagga gärna till nära och kära för öppethus den 2/3 kl 17-19.

Vi säger även hejdå till Pontus, men han kommer säkert att hoppa in som vikarie då och då, men kommer nu att satsa mer på både sin fotboll, men även sina studier. Vi har en ersättare som börjar direkt i januari, han kommer även att köra bussen, samt vara i F-klass och fritids, och vi hoppas såklart att han ska trivas i vårt härliga gäng. Förövrigt kommer vi inte att förändra i personalen.

BESPARINGAR!!! Ja det ordet är nog det värsta jag vet… Tyvärr så har vi nu tagit del av den presenterade budget som ligger till grund för vår skolpeng från alla kommuner, och det ser inte alls bra ut, för det drabbar ju även oss såklart. Flertalet förändringar ligger numera i grundbeloppet som tidigare var fri nyttjanderätt. Vi kommer att försöka lösa det inom ramen, och ska se till så att det fungerar så omärkt som möjligt, men att vi gör den bästa lösningen ändå. Till skillnad från många andra skolor kommer vi precis som jag tidigare skrev inte att minska ner personalen, om det inte sker ytterligare förändringar givetvis.

Skånetrafiken har ju slopat sina Jojokort, och alla våra elever som åker kommunal buss, kommer att få det nya busskortet första skoldagen. Tidigare sa de att man kunde ha det i appen, MEN det går inte… Så alla ni som har busskort redan nu, får nya kort d 13/1, utom de 2 elever som redan fått det nya, så dessa behöver ni vara lite aktsamma om. Nytt för dessa är att de går att använda dygnet runt och även helger. Rätt bra ändå…

Under julen är skolan stängd, ni kan nå mig via mail, den 7/1 2020 är fritids åter på skolan, själv är jag inte igång förrän den 13/1, men fritidstelefonen 0725-830034 finns tillgänglig samt mail.

För er som anmält fritids, men som tar en extra ledig dag/sjuk osv, måste meddela detta till fritidstelefonen, så att de kan planera mat och personal.

Med detta så vill jag passa på att önska er alla en underbar jul o ett gott nytt år!

/ Maria rektor