Nu närmar sig årets första lov. Tiden springer iväg.

Årskurs 6 har gjort en hel del Nationella prov nu, de är jätteduktiga, dom har varit lite nervösa, men allt har gått jättebra. Snart ska även årskurs 3 ha sina.

Skolan har just nu visningar för blivande intresserade, och vi har lagt dem på eftermiddagar pga pandemin, men nu när det släpper kan vi även boka in vid andra tider. Kul att intresset fortfarande är stort för vår skola, vi har nu barn i kö som vill in 2028…. Ganska nyfödda, men dom står i kö till vår fina skola FANTASTISKT!

Jag har nu också tagit över driften av Östra Grevie förskola, det har varit otroligt mycket jobb, hela julen la jag ner på att fylla i min ansökning och göra upp en plan för hur vi ska arbeta osv, men det har gett goda resultat. Har ni småsyskon så är de välkomna att söka plats, just nu har vi ett erbjudande om rabatt på förskoleavgiften för syskon till elever på Håslövs byaskola. Vi kan inte göra tvärt om, eftersom det ska vara en skola för alla vilket innebär att man inte har förtur om man gått på Östra Grevie, utan det ska vara samma förutsättningar för alla oavsett varifrån man kommer sedan tidigare.

Vi kommer att behålla vår ide om digitala möten under hela våren, detta är ju för att vi vill säkra upp smittspridningen lite till. Hur det än är så har vi personer på skolan som är i riskgrupp, så bara för att samhället öppnar upp, så har ju inte smittspridningen försvunnit. Föräldramöten i mars, har vi digitalt likaså föräldrarådsmötet. Hur vi kommer göra med skolavslutningen i juni har vi ännu inte tagit beslut om.

Flera frågar ”vart går eleverna efter Håslöv”, vårt svar är att flera söker sig vidare till andra fristående, såsom Kunskapskolan eller Skanör Falsterbo Montessori m.fl, och barnen snackar ofta ihop sig under mellanstadiet, så det brukar ge sig, Vi tänker ju att efter tiden hos oss ska de ha fått både nycklar och självförtroende så de kan gå till vilken skola som helst. Det är vi tämligen säkra på.

Fritids på sportlovet, ofta ofta så tar man extra dagar ledigt, det är ju härligt för barnen. Dock vill vi gärna att ni meddelar fritids detta så fort ni vet. Vissa i personalen har önskemål om ledigt vissa dagar, och det har vi möjlighet att bevilja om barnantalet sjunker kraftigt. Så var snälla och meddela oss i tid. Snart kommer även påsklovet ut, vi har studiedag den 10 mars, då ska vi ha fortbildning för vår personal, men fritids är öppet. Stängt har vi den 27 maj, samt den 15 juni så även fritids.

Har ni frågor och funderingar, så hör av er. // Maria, rektor