Nä, ännu har vi lite tid kvar på varma sommardagar och ljumma kvällar att njuta på ändå.

Många undrar över skolstart, här kommer därför lite info.

Fritids är igång v 32 på Håslövs byaskola, då arbetar både Madeleine och Katja igen. I dessa lokaler har det målats, så det kan förekomma lite målardoft, men vi försöker vara ute så mycket som möjligt.

Själva skolan startar den 19/8 kl 8.30-ca 10.45, därefter går bussarna hem kl 11, för fritidsbarn går man över till fritids tills man hämtas.

Behöver man kommunal buss, så gå direkt in på Vellinges hemsida och anmäl detta i god tid. Bor du i annan kommun, går det inga skolbussar. Behöver ni busskort från Skånetrafiken så meddela detta direkt till Maria. maria@smaragden.info

Under v 32 kommer alla att få ett brev från era klasslärare, det blir som vanligt på fredagen som ett första hembrev. Där står mycket ni lokalt behöver veta i respektive klass.

Vi har många nya elever, vi önskar er alla varmt välkomna och vi kommer alla att hjälpas åt så att ni ska trivas så bra som möjligt.

Ändringar på personalfronten blev trots allt att Sanna kom in på sin favoritutbildning, så därför har vi rekryterat Lisa i stället, som har 12 år i yrket bakom sig och innehar lärarlegitimation. Hon kommer att vara i 4-6 tillsammans med Ann-Sofie, samt ha textilslöjden.

Vi ses snart, själv ska jag försöka njuta några dagar till. // Maria, rektor.