Skolan har haft otroligt många visningar den sista tiden, elever och personal börjar bli vana nu. Nya elever har tillkommit, och vi har i stort sett fullt i F-klassen till hösten, om alla utskickade kontrakt kommer in, vilket vi hoppas. Annars har vi någon enstaka plats kvar, värt att fråga i alla fall om man skulle vilja.

Nu är påsklovslapparna utskickade, och hör och häpna ÄVEN sommarlovslapparna. Detta är för att vi måste bevilja personals semester 2 månader innan. Hoppas ni har förståelse för detta.

Vi har varit med hela skolan och åkt skridsko i Trelleborg, det var mycket uppskattat.

Nästa projekt är att årskurs 3-6 ska åka in på Applestore och lära sig kodning/programmering vid 2 tillfällen i April.

Förutom det ska vi under våren även åka i väg med mellanstadiet till Vanningen, för att kolla simkunnigheten.

Annat som är i full gång på skolan nu är Nationella proven, så fort dessa är klara kommer vi att kalla till vårens IUP samtal.

Mikael klasslärare i 4-6 kommer att sluta pga att elevantalet tyvärr har sjunkit i klassen, ingen ersättare kommer att tillträda under våren, utan det blir Peter och Ulf som kommer att tillsammans arbeta med klassen. Ulf är legitimerad lärare och tillika specialpedagog, Peter har arbetat som lärarvikarie i många år och känner varje elev i klassen väl.

På fritids kommer vi att rekrytera en behörig inom kort, vi har haft några intervjuer, och ser med tillförsikt fram emot att snart kunna skriva papper med den vi valt. Dock har alla långa tjänster bakom sig, och således 3 månaders uppsägningstid. Så det blir aktuellt i höst.

Josephine är skolans samordnare och är på plats dagligen, hon har ansvar för att skolan rullar på om någon är sjuk, ev schemaändringar, eller om det är annat som vi behöver lösa och inte rektor är på plats.

Nu hoppas vi att våren kommer tillbaka, den var ju här några dagar och retade oss lite, men försvann igen. Hoppas mars/april nu bjuder på lite högre temperaturer och lite solsken.

Undrar ni något, hör av er! / Maria