God fortsättning allihopa.

Nu kör vi på Byaskolan igång en riktigt härlig vårtermin. Vill ni veta vad som händer närmst, så titta under ”dokument och viktiga datum”, där ser ni lite inplanerade aktiviteter både på skoltid och med er föräldrar, nära och kära. Bl.a. Simskola för alla våra 2:or startar nästa vecka, buss kommer och en pedagog följer med dem.

Vi har ju öppet hus den 11 februari med dropp in, tyvärr måste jag säga att platserna i höstens F-klass dessvärre snart är slut. 1-2 platser har vi dock kvar, så det är ju först till kvarn…. Ni får mycket gärna sprida ordet!

Vi har dock fortfarande plats både i låg och mellanstadiet som det ser ut nu, och detta är för att vi tyvärr hade avflyttningar till annan kommun. Därmed öppnade vi upp för nya intag, så om du är intresserad av detta så kontakta oss omgående. På vår skola tar vi in elever under hela läsåret, det är bara F-klassen som startas upp i augusti, och det kvittar vilken hemkommun du tillhör, det fria skolvalet gäller.

En bra skola, är en god kontakt mellan hem och skola.

Undrar ni något är ni alltid välkomna att maila, ringa eller besöka oss.  / Maria, rektor