Hej i det härliga vårvädret, för nu har vi en härlig tid framför oss.

Vi har omorganiserat lite i ledningen nu i April, så Mia Ylinen är rektor precis som tidigare, men kommer att bli avlastad av Maria Wiktorsson, som går in som biträdande rektor när Mia ej är på plats. Maria är även huvudman och sköter all administration på skolan.

Vi kommer att göra i ordning våra odlingslådor på baksidan, så att vi kan förverkliga att kunna se och följa från frö till sådd.

Vi kommer också påbörja arbetet med vår uteatelje, där vi ska kunna jobba utomhus med att skapa osv.

Till hösten växer vi ytterligare och trots att vi tappar några som ska flytta osv, så plussar vi på ganska många ändå. Vi börjar få fullt i lågstadieklassen inför hösten, men har fortfarande platser i 4-6:an. Då intresset för vår skola växer, ber vi alla intresserade att skicka in sin köanmälan så fort de vet att de vill välja oss, för vi har köanmälningar inne ända fram till 2022. Det är inkommit ködatum som styr din plats i kön.

Vid intresse så skriv ut en köanmälan och skicka in, så kontaktar vi dig inom kort för en visning.

Njut i solen!

Maria, skolhuvudman