Nu går vi med stormsteg mot höstlovet v 44, fritids är öppet, men många försöker trots allt fixa lite lediga dagar för sina barn så att även de får känna av att det är lov. För er som inte kan det, så finns ordinarie fritidspersonal på plats och kommer ha planerad fritidsverksamhet på skolan. Inga skolbussar går under loven.

Vårt första föräldramöte har nu varit, och det är superkul att se så stor uppslutning på våra möte. De glada hejarop och annat som all personal får av er är också otroligt kul, och gör att alla får extra energi.

IUP samtalen pågår och är i full gång, vi tillåter endast dessa med minst en vårdnadshavare, vi kommer inte att genomföra dess med endast ”plastmamma” eller ”plastpappa” oavsett om det finns fullmakt. Skulle man mot förmodan inte vilja komma på dessa så kan man be personalen om en blankett där man skriftligen avsäger sig det.

Nästa vecka kommer vår skolsköterska att ha hälsosamtal med alla i årskurs 2, är det något ni undrar kring det så kontakta henne direkt. Hennes kontaktuppgifter finns under fliken EHT elevhälsa på hemsidan.

Skolan är inbjudna till Vellinge kommuns kulturutbud, och olika grupper kommer att åka iväg på olika arrangemang under hösten. Det kan vara allt ifrån teater, biobesök eller att få åka och se en konsert och även prova instrument.

Intresset för skolan är stort, varje vecka svarar vi på något mail angående intresse, vi har redan snart halva F-klassen full inför nästkommande läsår. I årets klasser finns det plats i vissa åldrar fortfarande, vi tar in efterhand som anmälningarna inkommer. Köanmälan är inte bindande, men finns att skriva ut under dokument på hemsidan, innan skolplacering sker en visning och info om skolan.

Byaskolan önskar er alla en fantastisk höst.