Hej, hoppas ni har klarat av Vabbruari utan större blessyrer.

Nu är vi inne en bit i April, och vi har bokat upp en massa roligheter för våra elever. Vi har varit i olika omgångar på Funnys äventyr med årskurs F-1, och vi ska på en friluftsdag i Albäcksskogen d 21 maj hela skolan, den 5/6 ska de yngsta till Ystad djurpark och övriga på Skåneresa. Allt detta är ju tack vare våra fruktkort som vi säljer för 5kr/frukt, så alla har bidragit till dessa resor. TACK!!

Dessvärre saknar vi några elever inför höstterminen, och då jag varit på kommunens möte för rektorer och huvudmän så är det så att barnantalet sjunker i hela Sverige, och framförallt i vårt upptagningsområde. Därför är det extra roligt att vi har elever från Svedala både nu och inför hösten, samt Trelleborg och Malmö. Det går ju skolbuss hit som utgår från Svedala, övriga kan få ett busskort och bli hämtade uppe vid ”gula bussen”.  Så känner ni någon som är missnöjd med sitt skolval eller som inte trivs i sin nuvarande klass, så finns det alltså plats inför höstterminen.

Alla blivande förskoleklass elever har nu fått sin kallelse till besök osv, se gärna länken: Inbjudan till blivande Förskoleklasselever

Vi kommer också att hälsa Pernilla välkommen som börjar i höst och ersätter Madeleine som ska börja studera. Hon är legitimerad F-3 lärare och ska tillsammans med Love ansvara för F-1 klassen, samt fritids på eftermiddagen. Skolans eminente musiklärare kommer också att lämna oss för en doktorand tjänst på musikhögskolan, rekrytering pågår. Förövrigt har vi inga andra kända förändringar.

Vi har lagt höstens studiedagar i direkt anslutning till sommarlovet så vi börjar inte förrän den 19/8, men fritids öppnar igen efter sammanslagningen v 33 dvs den 12 augusti. Sammanslagning har vi alltid v 28-32 då är skolan stängd så vår fastighetsägare kan göra förbättringar.

Vi har studiedag d 15 april men då är fritids öppet, den 10 maj samt den 7 juni är det klämdagar då är både skola och fritids stängt, likaså dagen efter skolavslutningen 12 juni då vi har vår sedvanliga analysdag och allt är stängt.

Det var allt för denna gången, som vanligt, har ni frågor och funderingar så bara hör av er. Maria, rektor.