Hej igen, nu är vi igång på riktigt mina vänner, och vilken vårtermin vi har framför oss.

Utflykter är bokade, Skåneresa bl.a, F-1 och 2-3 ska på sina små turer och åk 4-6 har sin orientering i Allbäcksskogen som vanligt. Alla datum kommer i era veckobrev.  Fruktkassan som gör detta möjligt har alla bidragit till.

Vår utemiljö har stått delvis under vatten i ca 2 veckor, det var två tunga veckor då det även öste ner vissa dagar, och vi fick vara inne på rasterna…

Nåväl nu är det snart vår och fint, och den stora vattenpölen har redan torkat undan, nästa vecka stundar sportlov och några är lediga, andra är på fritids.

Då vi haft några som olyckligt slutade så har vi nu lediga platser i F till åk 3 i första hand, samt även till F-klassen inför höstterminen 2024. Vi hade otroligt många på vårt infomöte d 16/2, och platserna är begränsade så först till kvarn…. In med kontraktet så säkrar ni er plats.

Mer roliga nyheter, skolan har nu ansökt om att lägga till årskurs 7-9, dock är det många instanser som ska ge sitt godkännande, lokalen vi har i åtanken ska säkras upp osv, starten blir dock tidigast år 2025. Vi håller tummarna.

Skolinspektionen ska granska skolan den 26-28/2, det ser vi fram emot, då det var 2017 senast. Vi har har otroligt bra verksamhet så det är inget som oroar oss alls faktiskt.

Det var allt för denna gången. Har ni frågor och funderingar så kontakta oss.

Ha det fint! Maria, rektor.