VI ERBJUDER SKOLBUSS

230823 Skolbussinfo

För Vellinge elever går buss varje morgon till vår skola, samt hem efter skolan på eftermiddagen. Vi använder samma bussbolag som Vellinge kommun och chaufförerna är rutinerade och trevliga. Anmäler detta gör ni själv till kommunen via länken: https://vellinge.se/forskola-och-skola/elev-6-16-ar/resor-och-skolsjuts/

Skolan erbjuder även egen skolbuss mellan Svedala och Håslöv som utgår från centrala Svedala. Rutten är följande: Svedala, Östra Grevie, Steglarp, Fuglie, Norra Håslöv sedan skolan, och likadant på andra hållet. Observera att vi ej avviker från rutten, utan man får stå längs vägen om man ska kunna åka med bussen. Om ni åker med vår egna buss, är eleven alltid inskriven på fritids. Dock får ni ingen avgift om ni ej har fritids för övrigt. Det gäller även om ni endast åker till och från busshållsplatsen.

För barn som bor i andra kommuner går det dessvärre ingen skolbuss, utan man får lösa transporten själv. Kan man åka regionbuss, så står skolan för busskort OM man åker dagligen och endast Regionbuss, inga kombinationslösning accepteras. Dessa skolkort kostar 6000 kr/elev och läsår som skolan står helt för som en service. Förlorat kort ersätts med 500kr direkt till skolan.

På loven går inga skolbussar, varken kommunens eller vår egna.