Jag ser ett otroligt engagemang och kämpaglöd hos personalen, man gör allt som står i sin makt för varje elevs bästa och även för hela gruppen. Som rektor kan man inte mer än pysa över av stolthet. Det är deras glädje till alla dessa fantastiska barn/elever på Byaskolan som gör engagemanget värt.

Det nästkommande nu är ju att vi ska ha höstlovsfest, det planeras och diskuteras fram och tillbaka så att alla ska få medverka med sina idéer och önskemål. Likaså har klassen i 1-3:an haft önskemål om en övernattning på skolan och självklart ställer lärarinnan Josephine och resursen Katja upp på det. Läs det igen och ta in det, är det inte underbart!!

Skolan har även en hel del kulturevenemang inbokade under hösten och kommer att delta med olika grupper.

Förutom detta så tuffar vi på i våra ämne, i stort sett alla IUP samtal är nu avklarade, och nu kavlar vi upp armarna och kämpar på fram till jullovet. Vi behöver speeda upp tempot i bl.a. läsflyt och eller läsförståelse för en del barn och har påtalat att höstlovet är ypperligt tillfälle att ta som ett läslov, tycker man att det känns tungt så är det all ide att logga in på skolans Inläsningstjänst och lyssna samtidigt som man följer texten i boken.

För er som ska vara på fritids under lovet kommer Madde, Pontus, Katja och Jasmin att arbeta, men någon kommer även att ha någon dag ledigt såklart, det unnar vi dem. Övriga i personalstyrkan har ledig under den veckan, inkl rektorn.

Skolans aktiva telefon på lovet är såklart fritidstelefonen på 0725-830034 Det är viktigt att ni avanmäler om ni ämnar ta en dag extra ledigt då barnet redan är anmält.

Nya elever är på ingång, fler visningar är inbokade så det ser trevligt ut på den fronten under höstens gång, och eftersom vi tar in elever kontinuerligt hela läsåret så stoppar vi inte förrän klasserna är fulla.

Föräldrarådsmötet för hösten är redan inplanerat till efter lovet. Valda representanter blev slutligen Catrin Lif Malmgren samt Betty Esteves. Vi är så tacksamma för detta.

Glöm inte att kika under dokument på viktiga datum så ni ser vad som komma skall.

PS! Nästa vecka på 0nsdagen den 23/10 har fritidshemmet droppin mellan 15-17, varmt välkomna.