Då var Byaskolan igång för sitt 4:e år läsår med vår styrning. Det har varit en otroligt rolig resa, många barn som tillkommit, några har slutat, det är ingen skillnad här eller på övriga skolor. I våras släppte vi iväg våra första 6:or, med betyg och många avskedstårar.

Vi har fått lite nya medarbetare och det tycker vi känns fantastiskt, vi växer sakta. Det är speciellt att arbeta på vår skola, vi arbetar mycket nära våra elever och en del vårdnadshavare, så det blir lite annorlunda än det man kanske är van vid på andra skolor. Vinsterna med detta är att vi kan fånga upp varje elevs svårigheter eller andra behov, så att vi får en god arbetsglädje och ett gott mående under hela skoldagen.

Vi har lite platser lediga i en del åldersgrupper, då vi tillämpar syskonförtur så är det redan ganska många i kö inför nästa hösts F-klass, så vill man ha in sitt barn är det ingen dum ide att redan nu skicka in en köanmälan.

För er som har funderingar men bor i en annan kommun, ta kontakt med oss, vi har elever i dagsläget från 5 olika kommunen. Kan man åka kommunal buss så får man Jojokort av skolan, sedan hämtar och lämnar vi dem med skolans egna buss vid hållplatsen.

Vi tar emot under hela läsåret i mån av plats, vi har ständigt inbokade visningar så av erfarenhet så kommer det in elever kontinuerligt, så de platser vi har lediga idag, kanske inte finns i morgon. Det är ett angenämt problem för oss, men tyvärr kommer vi inte att ta in elever så att klasserna blir stora, det är inte vårt koncept alls, utan vi vill hålla det småskaligt. Vi har ett tak i skolan på 20 barn/klass plus minus, men endast 15 i F-klassen.

När ni navigerar runt på vår sida så kan man läsa lite under dokument på ”viktiga datum” vad vi har planerat för aktiviteter, vi kommer dessutom att ingå i Vellinge kommuns kulturutbud, samt simskola för årskurs 2. Vi är rustade för ett FANTASTISKT läsår.

Har ni frågor och funderingar så kontakta skolan.

Rektor 0703-685030

Eller personalen: 0725-830034