Hej igen allihop!

Nu börjar snart all personal att jobba igen, det blir planering och förberedelser inför skolstarten den 20 augusti. Fritids och inskolning för 6 åringarna startar redan den 14/8 i Håslöv, men fram tills dess är det fortfarande sammanslagning i Östra Grevie. Vi har fått en skön välbehövlig ledighet med väldigt skönt väder.

Det känns nu härligt att vi växer ytterligare detta året, och därmed även utökar vår personalstyrka. Vi kommer alltid vara den lilla skolan, det är hela vår affärside. Små klasser, att vi ser varje barn, och enormt engagerad personal.

Vi kommer att runt den ca 12-14/8 få ut ett infomail inför skolstarten och ev förändringar osv, håll utkik i era mailboxar.

Busstiderna från BK buss är inte klara ännu, vi har fått lite olika besked, att det kanske endast ska gå en buss och att den tar båda turerna 14.40, eller att turerna går som förra året 14.45 samt 15.45.

Vår egna buss kommer att gå 2 turer, tur 1 går kl 14.50 då med även de som åker kommunal buss åka till busshållsplatsen vid motorvägen, sen mot Steglarp/Tygelsjö. Tur 2 går 15.30 för alla som ska till Svedala. Detta är fortfarande preliminära tider, allt kan ändras in i det sista, men ändringar meddelas även i kommande infomail.

Ni som är nyfikna på vår skola kan boka in visningar från den 8/8, det finns fortfarande plats i vissa åldersgrupper, men fullt i andra. Hör av er så får ni veta hur det ser ut för just ert barn.

Fortsatt glad sommar!