Nu är skolan i full gång igen. Nya elever börjar börjar och finner sig väl tillrätta i klassen. Fler står på kö.

Vi har startat upp vårt tema med en gemensam storutflykt till Kämpingestranden. Vi ska i år fördjupa oss i vår närmiljö, därför startade vi på en av våra fina stränder. Med oss hem fick vi strandfynd, som vi arbetat med första tiden efter under vissa lektioner.

Alla är igång med sina nya böcker nu, och lite tester är redan avklarade för att vi ska ha koll på vilken nivå vi ska börja, en del tappar lite under sommaren, en del är lite längre framme. I slutändan så ska alla nå de uppnåendemål som krävs i årskurs 3 och 6.

Ha koll på lappen viktiga datum som ni fick hem i skolstarten, där står vår grovplanering för höstterminen, bl.a. så stundar läsårets första föräldramöte. All info påminner vi om i era veckobrev.

Skoljoggen stundar v 37 som en del av den vanliga idrottslektionen, dag kan ändras beroende på väder.

Den 21/9 är en studiedag, och då har vi fortbildning för lärarna, men fritids har öppet som vanligt. Lapp kommer hem då ni ska fylla i om ni kommer el ej, samt tider för dagen. INGA bussar går den dagen, behöver man fritids så får man köra dem själv.

Föräldraråds representanter ska väljas på årets F-möte, nytt för i år är att dessa möten ligger på dagtid, mellan 15.30-16.30 ca, detta för att det annars blir alldeles för många kvällar för personalen. Hoppas vi hittar någon som kan detta, en från varje stadie ska väljas.

Väl mött!