Vi har haft föräldramöte, och vi har aldrig haft sådan stor uppslutning förut, jättehärligt. På mötet valdes nya föräldraråds representanter och det blev Lottie från F-3 och Annika från 4-6.

Vi har börjat så smått med hösten IUP samtal, och för F klasseleverna blir det endast ett” lära känna” samtal, likaså för alla nya elever, då det är svårt att veta var de ligger, däremot pratar vi framåtsyftande för alla.

Vi har även haft skolfotografering, och det flöt på bra, ni kommer att få en digital inloggning där ni kan se fotona, samt avgöra om ni ska köpa dem eller ej. Likaså med vår skolfotokatalog som även innehåller våra två förskolor.

På fredag denna vecka kommer våra sexor som en del av hemkunskapen baka kanelbullar för hela skolan, denna dag är egentligen på torsdagen, men vi gör det till lite fredagsmys, det tycker vi de är värda.

Det är snart höstlov, ni som har fritids kommer snart att få ut lappar om detta, fredagen innan den 26/10 har vi vår sedvanliga Halloweenfest på skoltid, brukar vara mycket uppskattat.

Det är snart december, då har vi mycket festligheter på gång, bl.a. lite julpyssel med nära och kära den 17/12. Innan dess har vi haft Nobelfest med eleverna, samt Lucia mm. Det händer mycket under den månaden.

Vill ni veta mer, eller undrar något så är det bara att höra av sig!

Väl mött!