Hej allihopa och varmt välkomna tillbaka efter ett härligt sommarlov.

Vi är full skola nu med 60 elever, och vi hälsar både gamla och nya elever varmt välkomna till skolan och ett nytt spännande läsår.

Lite nytt: Josephine kommer att studera under 3 år till specialpedagog, så vi har Veronica på plats som kommer att vikariera för henne under de få dagar hon MÅSTE vara på högskolan, samt Katja som resurs i klassen. Josephine har fullt ansvar för sin klass och driver sin undervisning som vanligt. Josephine är också skolans förstelärare och behåller även det uppdraget.

Elin är tillbaka och kommer att ansvara för årskurs 1 tillsammans med Madeleine och Josephine.

I mellanstadiet har vi Ingela som ska vara resurs samt textilslöjd, och kör även vår buss tillsammans med Katja olika dagar, så då stänger hon de andra dagarna på fritids.

Skolan har också fått en ny skolhund en Goldendoodle som heter Ozzy, han är endast 12 veckor ännu, men kommer att vara vissa timmar på skolan hos barnen, för honom kan eleverna läsa, gosa med om det ”behövs”, eller bara vara helt enkelt.

Resten av gänget är kvar.  Kolla under kontakter, så ser ni oss alla…

Jag Maria delar min tid med Östra Grevie förskola och är halva dagen på varje ställe, mailkontakt är det allra bästa, så ringer jag upp så fort jag kan.

Vi har under sommaren dirigerats om till en ny restaurang i Lund, det är dock samma företag. Vi hoppas det blir samma goda mat som vi haft tidigare, det är viktigt att ni meddelar i god tid er frånvaro så vi inte beställer för många portioner. Ladda gärna hem vår skolmatsapp ”skolmaten”, därefter Vellinge, sedan MIBA skolor AB för att klicka i Håslövs byaskola. Då kan ni lätt ha koll på vilken mat vi ska få om dagarna.

Plattform, vi har i höst gått med i en ny plattform som heter Meitner. Vi ska ha den igång innan årsskiftet är vårt mål, det är en helt ny plattform nischade till mindre skolor, så vi är 3:e skolan som kopplats på. Vi kommer säkert ha lite inkörningsproblem i början, så vi hoppas ni alla har överseende.

Har ni frågor och funderingar så bara hör av er!

Mvh Maria med personal.