Nu har vi inte många dagar kvar innan sommarlovet kommer. Dock ska vi ha lite roliga aktiviteter eftersom skolavslutningen blir utan besökare.

Vi ska iväg till Höllviken 1 dag då skolan har hyrt hela biografen, då ska vi se film och sedan ska vi en runda till Nyckelhålsparken, där vi ska ha lite aktiviteter och äta medhavd matsäck. Vi ska även ha en rockad i huset, där man får vara hos respektive klass/lärare som man ska gå hos under hösten, det kommer också att bli en superkul dag.

På själva skolavslutningsdagen d 11 juni kommer vi att göra allt vi kan för att våra elever ska få en minnesvärd avslutning trots allt. Så dessa dryga 2h, blir ganska så intensiva. Betyg ska bl.a. delas ut till årets 6:or. Bussarna går hem runt 11 den dagen.

Besöksförbud: under våren har skolan varit extremt restriktiv med besök och visningar, men vi har många inbokade från den 15-18 juni, då har skolan redan stängt men endast fritids är öppet, så vi har således minimerat smittospridningen. Vill ni boka en visning den veckan så hör av er, under sommaren kommer inga visningar att ske.

Platser: Vi har dessvärre inte så många platser kvar nu, i en del åldersgrupper är det fullt, och i andra finns enstaka platser. Vill ni veta mer, så skicka in en digital köanmälan så kontaktar skolan er.

Vi påminner om att skolan håller stängt den 12 juni, då har vi vår analysdag och sitter och går igenom resultatanalys, anpassningar, framtida planer osv. Det är en viktig dag för oss, och den ingår i vårt kvalitetsarbete. Eftersom skolan har samma personal nu som nästa år kommer vårt arbete utvecklas ännu mer framåt, det är glädje och hög trivsel som gör att vi är ett så sammansvetsat team på skolan. Det är roligt att skolan ”satt sig” nu, och att vi kan se och arbeta mot långsiktiga mål.

Har ni frågor och funderingar så hör av er, annars ha en riktigt GLAD SOMMAR!!

Maria med personal.