Nu tuffar vi på och gör allt vi kan och hinner innan den 20 december då vi slutar för terminen, vi har t.ex. Nobeldag den 10/12 med 3 rätters middag, sedvanlig Lucia den 13/12 med efterföljande fika, pysselkväll den 16/12, och sedan den 20/12 har vi avslutning då vi i skolan njuter av eleverna själv utan föräldrarna.

Vi kommer att ha lussebak, så vissa bakar pepparkakor, och andra bakar lussebullar osv, allt som hör december till.

Läsårets första föräldraråd är den 6/11 och punkterna vi kommer avhandla är bl.a Öppethus den 2/3 2020, en våraktivitet, skolan nästa läsår, Skolinspektionens enkäter, sociala medier mm.

Nya elever kommer, men även några slutar på skolan, så är det även för oss, och vi önskar alla stort lycka till på er nästa skola. Vi har fortsatt visningar inbokade framöver, så det ser ut att vara en positiv utveckling för skolan.

Vi har blivit en ny medarbetare till på skolan och hon kommer att arbeta som specialpedagog och ha de yngre eleverna framöver, så Ulf kan koncentrera sig på mellanstadiet i första hand. Vi önskar Marija Petrovic varmt lycka till, hon är utbildad lärare och specialpedagog.

Vi vill även passa på att tacka er alla som hade möjlighet att komma på fritidshemmets droppin, vi har en underbar verksamhet så vi vill gärna visa upp den och vad vi gör, så det kommer fler sådana tillfällen framöver.

Skarp brandövning har vi någon gång under denna veckan, kan vara bra för känsliga elever att känna till.

Vi har haft vikarier inne, då vissa har varit lediga, det har varit Barbara och Torbjörn, kan vara bra att känna till.

Skolsköterskan kan ni kontakta på mail eller hennes telefon, uppgifterna finns på skolans hemsida, hennes nästa besök på skolan blir den 15/11.

Har ni frågor och funderingar så var inte rädda för att höra av er, vi finns till för er.

/ Maria.