Oj oj oj, snart är det sommarlov. Tiden går jättefort nu, slutspurten är inne för alla Nationella prov, så även alla omdöme som strax ska sättas plus betyg för våra åk 6:or. Vi kämpar på, både elever och personal.

Men innan dess händer en hel del trevligheter. Först fritidshemmets dag, det är i maj då program för detta når endast de som har fritids. Fika blir det iaf, så kom gärna.

Rockad kommer vi också ha nu i Maj, det innebär ju att 3:orna går upp till 4-6, 1:orna går in till 2-3, samt att de nya F-klassbarnen får komma på besök i sin blivande F-1a.

Orientering i åk 4-5, kommer snart med, samt test av simkunnigheten för 6:orna inför betygssättning i idrott.

Angående våra tjänster så pågår rekrytering för fullt, vi har en minskning på ca 1,25% av nuvarande personal samt att vi även söker en utbildad slöjd, idrott, musik och även elevassistent. Precis som vi måste varje år, det är inget annorlunda från tidigare. Vi måste enligt gällande lagstiftning alltid söka efter behörig personal på de ämnen/positioner där vi ej har detta. Ett positivt besked är dock att ev vår nuvarande textillärare trots en uppsägning på hela sin tjänst ändå skulle kunna tänka sig att komma att endast ha syslöjden även framöver. Detta tar  vi såklart i beaktning och är superglada för.

Avslutningsutflykt planeras för fullt, och vi tar in elevernas önskemål, men vi får se vart det bär i år. Alltid lika spännande.

Vi har även en Ukrainsk flicka på skolan, det är fantastiskt och vi är så glada för det, hon är så jätteduktig och alla våra elever tar så fint hand o henne.

Sommarsammanslagning är på Östra Grevie förskola och tyvärr ser det ut som att någon elev kommer vara själv därborta, dessa tillfällen kan vi inte ha personal från skolan, utan då tar Östra Grevies personal över. Håslövs fritidspersonal behöver sin årliga sommarsemester, så det är därför viktigt att detta följs och fylls i rätt och inom deadline. Veckorna för denna sammanslagning ligger även i år från v 28-32.

Glöm nu inte att vi har HELT stängt den 27 Maj, samt den 15 Juni.

Skolavslutningen är den 14 Juni och alla bussar går hem redan 10.45.

Har ni frågor och funderingar, så hör av er. Mvh Maria, rektor.