Idag ska temperaturen nå upp emot 15 grader, det gillar vi. Vår morgon gymnastik kommer således att flytta ut, så vi lättare kan röra oss över större ytor.

På måndag har vi påskpyssel med våffelmys för våra vårdnadshavare och våra härliga elever.

Vi är även mitt uppe våra Nationella prov för årskurs 3 och 6, så fort dessa är klara så kommer vi att ha alla våra IUP samtal.

Höstens F-klass har 2 platser kvar, är man intresserad så är det först till kvar nu. 1-3 är också i det närmsta full inför hösten.

Nyanställningar inför hösten är Madeleine som är legitimerad förskollärare och fritidspedagog, hon kommer att ansvara för F-klassen samt fritidshemmet på eftermiddagen, med den stora kompetens och behörighet som Madeleine besitter blir det ett lyft för Byaskolan. Startar i augusti.

I mellanstadiets 4-6:a kommer Camila, hon har hög behörighet och en otrolig entusiasm och glädje, så vi hoppas att vi kommer få en härlig höst med våra nya medarbetare. Startar i augusti.

Förövrigt är samma gäng kvar, nyanställningar är för att skolan nu växer och vi behöver fylla på med bra härlig personal.

Under våren så har vi Pontus, Katja och Åsa inne som resurs i skolan och även på fritids, så vi ser en riktigt härlig vår framför oss.

Har ni frågor och funderingar, hör av er vi pratar gärna om vår fina sola och allt vi gör!