Men vilken höst vi haft, så milt väder. I dags datum så har dock lite kyligare väder dykt upp och höstvindarna biter lite. Med detta vill vi påminna om att ha varma kläder på skolan.

Föräldrarådet kommer snart att träffas igen för att planera julpyssel, det kommer bli mysigt att kunna träffas och göra sådant igen. Först har vi Nobeldag som vi valt att fira den 12/12 med allt vad det innebär. Lucia tar vi på dagen D på morgonen och jag kommer att alternera mellan Håslöv och förskolan då det ligger samma dag på morgonen. Jullovs lappen har gått ut, vi VÄDJAR att inte säkra upp sig fast man vet att man är ledig, vi behöver förbeställa maten innan med den nya restaurangen, och blir det då ett stort bortfall är det ju pengar rakt ut i sjön.  Julavslutningen är endast en terminsavslutning så den har vi gärna bara för våra elever, men till sommaravslutningen är alla välkomna.

Vi stänger den 5 januari med kompetensdag för fritidshemmet, och har lagt till även en stängningsdag till våren som är den 11 april, men då är fritids öppet. Vi har även stängt den 19 maj som är en klämdag och då är hela skolan stängd.  Under hösten har vi inte haft någon studiedag.

Dessvärre tappade vi ett barn i åk 2-3 nu efter höstlovet, så där finns fortfarande ströplatser kvar. Övriga klasser är fulla i dagsläget.  Sprid gärna ordet.

Inför höstens F-klass finns 2 platser kvar, den kommer om alla tackar ja bli en homogen grupp. 1-3 kommer att bli ca 30 barn fördelade på 2 klasser nästa läsår om det blir en renodlad F.

Några har frågat om jag även kan starta ett högstadium, jag har inte sagt blankt nej så kommer läge så absolut. Dock behöver vi en specifik typ av lokal för detta, har ni tips så hör gärna av er.

Personalförändringar har vi…… MEEEN det innebär att Veronica nu blir anställd från januari, hon har endast gått på timvik tidigare. F-ö inga andra kända personalförändringar. Josephine pluggar på, men har fullt ansvar och koll på sin klass ändå, trots att hon är borta 2 dagar/v.

Den 9/12 kommer all personal att ha julfest efter jobb, alla som kan hämta redan kl 16 uppskattas den dagen. Jasmin stänger, men det hade varit trevligt om så många som möjligt ändå kan hämta innan 16. Tack på förhand.

Har ni frågor och funderingar så kom direkt till oss.

Maria, rektor