Nu är det vår på riktigt, tempen går upp rejält i snabb takt nu.

Årets föräldramöte är också i hamn, inga större funderingar som vi kände det iaf, protokollet ligger på hemsidan under dokument. På måndag har vi årets första föräldrarådsmöte. Även det protokollet kommer att ligga på hemsidan så småningom.

Vi kämpar på med våra Nationella prov både för årskurs 3 och 6.  Hittills går det jättebra för eleverna, härligt. Våra utvecklingssamtal kommer strax igång nu, ni kommer få kallelser efter hand. Och det är viktigt att ni försöker lägga den inom lärarnas arbetstid om ni kan, det rör sig och ca 20 minuter och blir digitalt, men glöm inte att ditt barn ska vara med. Det är deras utveckling.

Nu har vi också börjat få fler som vill titta på vår skola, och visningarna avlöser varandra. Vi har en elev som ville göra ett snabbt skolbyte och började i måndags, vilket ju är möjligt hos oss. Fler kommer framöver. Ni är hjärtligt välkomna oavsett när ni kommer sålänge det finns plats.

Ordning och reda… Ja vissa tycker att vi kanske är lite för hårda, men vi vill ha en skolmiljö där eleverna lär sig att respektera vår personal och vuxna i allmänhet, man kallar inte dem för en massa grova ord, ej heller sina kompisar. Det blir konsekvenser hos oss. Vi har ej heller luva och keps på i matsalen oavsett om du har en diagnos eller ej, därinne är dessa av. Vi vill ha en god ordning på vår lilla skola, bara för att den är just liten är det inte fritt fram att ”bete” sig, här är vi justa mot varandra. Vi är extremt hårda med språket, och har nolltolerans mot detta. Då det är många elever som av olika anledningar vill byta till vår skola, så är det bra tycker vi att vi har givna regler och att dessa följs, då känner vi alla oss trygga med vad vi förväntar oss och vad eleven kan förvänta sig av oss. Däremellan har vi fantastiskt roligt och högt i tak, det är inte sällan eleverna busar med oss och tvärt om, men alltid i hjärtlig mening. Vi kallar oss på skoj för ”Håslövianer”.

Till hösten blir vi samma antal elever som vi är idag runt 60, så det blir ingen förändring i personalstyrkan, förutom ev studier. Då blir det en vikarie såklart under tiden. Inget av detta är ännu klart och bestämt.

På fritids stundar lite roligheter, det ryktas om våfflor på våffeldagen, och annat spännande på Fritidshemmets dag. Men det får vi återkomma med i våra veckobrev.

Ha en riktigt solig och fin vår. / Maria, rektor.