Hej allihopa och god fortsättning. Ja nu blir det ljusare igen…

Förra terminen flöt på otroligt bra, i stort sett har alla elever höjt sig i de flesta ämne. Skolan har goda resultat generellt, och enkäter och mätningar påvisade mycket god trivsel.

Nu hoppas vi att vi kan få ett år utan pandemi, förvisso har vår skola varit otroligt förskonade, med endast enstaka ströfall. Vet inte om det är vår lantluft som påverkar, men vi har hållit oss friska överlag. Fortsatt krav på testning i skrivandets stund, samt 2 symtomfria dagar.

Vårterminen bjuder på mycket spännande, bla fortsätter vi med kommunens simskola för årskurs 2. Vi kommer även att flytta ut enstaka undervisning så fort plusgraderna kommer upp lite, då vi har en fantastisk miljö utomhus att få in praktisk undervisning.

Vårt tema fortsätter som är Hållbar utveckling och de globala målen.

Även vår kulturgaranti fortsätter med olika evenemang arrangerade från kommunen.

En nyanställd i form av Mark Wilson börjar nu i januari med att köra skolans buss samt vara klassresurs i 4-6, vi önskar honom varmt välkommen.

I maj har vi fritidshemmets dag, vad den dagen innehåller vet jag inte ännu.

Jag som rektor kommer ta över rektorskapet på Östra Grevie förskola under våren, det innebär att vårt samarbete kommer att utökas. Just nu håller kommunen på att gå igenom alla mina handlingar eftersom jag ska bli godkänd för driften som ny rektor. Det kommer bli spännande och större möjligheter för oss med sammanslagning, utbildningsinsatser etc.

I slutet på terminen försöker vi göra en större utflykt med hela skolan, och där är vi begränsade så länge restriktionerna fortgår, därav vet vi i dagsläget inte var det blir. Vi har mycket pengar i klasskassan från alla fruktpengarna, så vi hoppas på något kul resmål.

Platser? Ja vi har ströplatser kvar i lågstadiet, men några få till hösten även i mellanstadiet. Är man intresserad eller vet andra som kanske skulle vara intresserad, så tipsa gärna. Den första ingången är att man gör en digital köanmälan på vår hemsida.

Till sist: Skolstart den 12/1 vanlig skoldag enligt schema, bussarna går som vanligt.

Ja hoppas ni hör av er direkt till mig om ni har frågor och funderingar.

Ha det fint! // Maria, rektor.