Nu är det minsann redan November, tyckte att det nyss var sommar och sol.

Lovet gick utmärkt, dock får vi ALLTID in ett elevantal på fritids som minskar drastiskt. Sjukdom kan vi aldrig råda över, men det finns alltid några som skriver upp sig och ändrar sig precis innan. Det ställer till det mycket för vår lilla skola och ekonomi, då vi behöver ha både personal inne, samt anmäla matleveranserna innan baserat på det ni tidigare lämnat in. Det gör ju att vi alltid behöver ändra. Så snälla ni, skriv er lediga om ni vet att ni inte kommer utnyttja lovfritids.

Simskola för icke simkunniga 8 och 9 åringar kommer igång inom kort, detta är ENDAST för de elever som inte kan simma 25 meter. Det är kommunens satsning och vi kommer att ha med personal som innehar livräddningskunskaper när vi åker iväg med våra elever till Vanningen.

Personalförändringar: Vi kan nu meddela att vi anställt en som heter Mark, han kommer att köra skolans buss samt vara resurs i 4-6. Detta är för att Elin inte vill förlänga sitt kontrakt eftersom hon ska börja studera och även prova lite annat, hennes sista dag blir d 22/12. Dock kommer hon att vara vår förste vikarie, så ni kommer att få träffa henne även fortsättningsvis. Till F-3 kommer vi placera Lisa, som i dagsläget arbetar i 4-6, men har sin lärarlegitimation mot de yngre åren. Det är tråkigt att Elin lämnar oss, men vi lyckönskar alltid alla som vill vidareutbilda sig, och önskar henne varmt lycka till i sina studier och framtida karriär. För övrigt inga fler kända personalförändringar.

December bjuder på mycket roligt, dels har vi skolans Nobeldag, den är tradition hos oss, och för med sig både kunskaper och en del utmärkelser. Trerätters meny serveras bl.a. och vi uppskattar denna högtid mycket hos oss.

Skolan har 3 stängningsdagar, den 23/12 och 7/1 ska fritidspersonalen ha sin fortbildning då är skolan helt stängd, och den 10/3 ska lärarna iväg, men den dagen har fritids öppet ändå.

Nya elever, just nu har vi i stort sett fullt, nån enstaka plats finns i vissa åldersgrupper. Vid intresse fyll i en digital köanmälan via hemsidan, så kontaktas ni för mer information. Inför hösten F-klass finns 2 platser, sedan är även den fylld.

Har ni frågor och funderingar så kontakta oss gärna. // Maria, rektor