Nu har äntligen temperaturen stigit rejält och vi kan börja kalla det för sommar på riktigt.

Vårterminen avslutades med en utflykt till Albäckskogen, vilket var jättetrevligt. Själva avslutningen var fin, alla barn sjöng sitt, detta filmades och kan ses på plats om man ber personalen. (endast vårdnadshavare). Sedan fotograferades alla barnen med en fin ram, även dessa foto kan man få på sitt egna barn. Maila respektive lärare.

Sedan har vi haft en himla massa visningar, och nu är vi mer eller mindre fullt. Ströplatser finns i årskurserna, 1, 2, samt 3. Resten är fullt nu då vi har ett tak på 60 elever. OM man vill vänta på en plats så ställ er i kö, det är alltid någon som flyttar eller så, då öppnas det upp för nästa i kön.

Angående sommarsammanslagningen i Östra Grevie kommer det ut information kring detta när dessa veckorna närmar sig, håll utkik i era mejlboxar.

Vi har lite ändringar på personalfronten, vår Marija väljer att börja plugga till svensk examen som specialpedagog. När hon är klar så hoppas vi att hon kommer tillbaka. In kommer vår Sanna igen, hon kommer att vara resurs i 4-6 samt ha textilslöjden. Förövrigt har vi inga andra personalförändringar. Katja flyttar ner och blir resurs i F-3, så dem blir en extra detta läsåret.

Vi är alla tillbaka med buller och bong den 12 augusti, då kan ni nå oss alla på skolan. Fritids är här tidigare, fortfarande gäller samma nummer under sommaren. 0725-830034.

Glad sommar!  // Rektor Maria.