Vi på Byskolan önskar er alla varmt välkomna tillbaka till ännu ett läsår hos oss. Fortfarande råder Corona och ligger som ett underliggande hot över oss, men vi hoppas att det inte ska ta ny fart. Fortfarande gäller de rekommendationer FHM utfärdar.

Skolan växer och har nu tre klasser, då vi valt att göra en F-1, istället för 1-3. På så sätt har vi inte fullt i de klasserna än, men det är nu fullt i åk 4-6. Kön växer och vi har ganska många i kö till F-klassen både år 2021, 2022 samt 2023. JÄTTEROLIGT!!

Dagen D (17/8) börjar med upprop kl 8.30-11, därefter går våra skolbussar hem igen för den dagen, resten är kvar på fritids. Därefter kör vi enligt schema.

Alla kommer att få hem lappar som det är viktigt att ni fyller i för att återlämna så fort ni kan. Ni som behöver busskort, specialkost måste maila mig så fort ni kan: maria@smaragden.info

Det sker en hel del förändringar även i kommunen, nya regler kring skolbussar, modersmål etc. Jag ska försöka hålla er uppdaterade efterhand.

Ny i personalstyrkan för i år är Anna-Karin som kommer på fredagar för att bedriva musikundervisning för åk 2-6. Övrig personal är densamma.

Frukost serveras från ca 7,30, det är Jasmin som kommer att ha detta, Peter finns på skolgården för att ta emot resterande barn fram till 8.30. Elever lämnas utomhus på morgonen.

Lärarna kan ni nå mellan 8-8.30 på telefon 0725-830034 och efter schemaslut fram till ca 16.30. Lättast är att kommunicera via mail.

Då jag ej finns på plats och det är något ni vill ta som berör skolledningen, så är Josephine till viss mån stand-in, det är för att kunna ha en på plats alltid om jag är borta. Då hon går in i sitt 4:e år på skolan tyckte alla att valet låg på henne. Kan hon ej svara på er fråga så kontaktar hon mig.

Är det något ni undrar, mail er klasslärare eller mig så ska vi försöka svar så fort vi kan.

Mvh Maria, rektor.