Då har vi haft öppethus på skolan, och det kom många intresserade varpå vi kan nu meddela att det endast finns ströplatser kvar på skolan till hösten. Alla har inte skickat in sina kontrakt inför höstens F-klass, men de 15 platserna vi har totalt kommer att fyllas nu efterhand under den tidiga våren. Är ni intresserade av skolan, så börja med att skicka in en digital köanmälan. Fortfarande ser vi ett stort intresse från grannkommunerna Trelleborg och Malmö, även om den största delen kommer från hemkommunen Vellinge.

På skolan råder arbetsro, lugn och stor gemenskap och harmoni över alla åldrar, under rasterna har vi sedan denna terminen styrda rastaktiviteter på 10 rasten samt lunchrasten, detta gör att elever som vill delta alltid har många vänner att umgås med.

Vad händer sen? Nästa punkt för de F-klass elever som fått plats hos oss, kommer att bli inbjudna till en frivillig träff i månadsskiftet maj/juni (dat. ej satt än), då kan man under ca 1,5 timme få vara med på lite verksamhet, träffa lärarna mm. Sedan i augusti under v 33 kommer man ha en inskolning under 2 förmiddagar, då man är och hälsar på och får en liten mjukstart innan det riktiga äventyret börjar den 17 augusti.

För skolans elever: Våren för övrigt kommer att innehålla Påskpyssel med kombinerad våffeldag, Fritidshemmets dag, föräldramöte, alla IUP samtal, Nationella prov för våra 3:or och 6:or etc etc. Avslutningsvis kommer vi att ha ett Temaavslut då hela skolan åker till Glimmingehus, eftersom Temat för detta läsåret varit Forntiden.

För er som vill följa oss ännu mer så finns vi både på Facebook och på Instagram, där läggs lite aktiviteter upp som vi gör och vill delge omvärlden. Vill ni veta mer om skolan så är en köanmälan starten, därefter kontaktar vi er och bokar in en visning av skolan. Ni som sedan blir erbjudna plats kommer att få ett kontrakt/platserbjudande, detta är därefter bindande för platsen.

Nu tuffar vi på mot våren, och snart får vi nog njuta av det fina vårvädret, det har vi verkligen längtat efter.

Väl mött!

/ Maria, rektor.