Nu är denna termin igång på allvar. Våra inbokade tester i såväl läsförståelse som matte är i full gång, och Nationella prov för 6:orna. Skolan håller på att genomföra vårens IUP samtal, kallelser till en del har redan gått ut, och några är redan genomförda. Då vi digitaliserat oss ännu mer, så kommer det mesta nu till er alla digitalt via Google formulär eller Doodle, även skolans köanmälan är numera digital. Även klasstempen, som är till eleverna om trivsel och trygghet, görs numera digitalt, då alla har tillgång till antingen Ipads eller Laptop.

Våren bjuder på mer än detta, vi har snart terminens första föräldrakvälls jippo den 30 mars med påskpyssel och våffelbak i vanlig ordning, det är alltid lika trevligt att ha dessa kvällar. Föräldramöt är också inbokat den 16 mars, mer info i hembreven.

Vi har även andra ”viktiga” datum som för övrigt ligger som ett dokument på hemsidan, bl.a så har skolan sitt Öppet hus för alla nya intresserade föräldrar d 2 mars 17-19, därefter förutom påskpysslet så firar vi Fritidshemmets dag den 12/5. Skolan har 2 stängningsdagar detta läsåret då vi har stängt även på fritids och det är 22/5 samt den 12/6. Vi har som alltid skolavslutning d 11/6 en dag tidigare än andra , det är för att vi minimerat skolans studiedagar, alla skolelever ska gå sina dagar, så det stämmer även för oss under läsåret. Avslutningsvis så har skolan bokat in en heldagsutflykt den 4/6, den största finansieringen till detta kommer från fruktkorten, mer info om vad det är kommer i era hembrev framöver.

Visningar av skolan fortsätter hela våren, det är härligt att vi har elever från 6 olika kommuner, till nästa läsår blir vi ca 50 som prognosen ser ut och det är 10 elever under skolans tak. Platser finns fortfarande i en del årskurser, i andra är det helt fullt nu.

Nu är det bara en vecka kvar till Skånes sportlovsvecka 8, vi har fritids igång, men många passar på att ta lite ledigt så även en del i personalen. Vi är tacksamma om ni meddelar fritids under veckan i god tid om ni tar någon extra dag ledigt el sjukdom. Då har vi även möjlighet att reglera för personalen som också önskar nån dag extra ledighet.

Alldeles snart kommer även påsklovs lappar och  sommarlovs lappar ut, vi har i vanlig ordning sammanslagning på vår förskola i Östra Grevie, och i år ligger dessa veckor mellan v 28-32, så fram till v 27, samt v 33 är vi åter i Håslöv. Vi tillämpar ju även en betalningsfri månad om man är ledig 4 sammanhängande veckor under juni-aug.

Som vanligt, undrar ni något så hör av er!

Maria, rektor.