God fortsättning på det nya året allihopa. Nu har vi börjat en ny termin och mycket intressant kommer att hända på skolan denna terminen. Bl.a så kommer skolan att ha en heldagsutflykt som temaavslutning i juni, mer info kommer via hembrev när det närmar sig.

Vi har digitaliserat oss ytterligare och kommer att ha mycket som man ska anmäla sig till via antingen Doodle eller google formulär, exempel på detta kan vara till vårens IUP samtal, till våra lov för fritidsbarnen etc.

Vi har också satsat denna nya termin på att köpa in nya hörlurar till alla elever från 1-6, dessa namnas så man är lite extra rädd om dem, men de stannar på skolan dock.

Vi har nu i dagarna börjat skicka ut inbjudningar till alla som står i kö för förskoleklass plats inför hösten, hälften av platserna är ”bokade” så det är datum på köanmälningar/syskonförtur som gäller. Vi kommer att ha öppethus den 2 mars mellan 17-19 för alla som är intresserade, där kan man fylla i antingen en köanmälan om man är osäker och ännu ej gjort sitt val, eller ett kontrakt/platserbjudande, vilket är lite mer skarpt läge eftersom vi vill säkra upp våra 15 platser och får förfrågningar ända in i det sista under sommaren.

För alla som vill göra ett skolbyte under terminen i årskurs 1-6 så kommer vi att begränsa detta lite, med tanke på att det faktiskt är fullt nu i vissa åldersgrupper, maila oss gärna innan så ni kan få besked för hur det ser ut i just ”din” årskurs.

Bussbarnen: Vi har fått ny chaufför nu som även kommer att arbeta på skolan under dagtid, detta gör att han kommer att vara känd för alla bussbarn. Vi har upplevt att det ibland är förseningar i regionbussarna och vi hämtar och lämnar dem som avtalat, men kan tyvärr ej stå och vänta tillsammans med dem vid hållplatsen på em, då resten av slingan då blir sen. Likaså om ett bussbarn är sjukt och ej anmält varje dag 7.15, då kan det uppstå förvirring om ex regionbussen är sen på morgonen, är då hen sjuk eller endast sen undrar vi…? Hoppas på förståelse där, så det inte uppstår oro. Fortfarande står skolan för busskort till alla elever som kan ta den bussen.

Pontus och Torbjörn är de sjukvikarier som barnen träffar ibland, de är väl kända för eleverna nu så det är inga problem, lyckligtvis så är det inte så ofta vi behöver vikarier på skolan.

Varje vecka får ni hembrev som vanligt, där kommer händelser som gäller under veckan framåt, missa inte att läsa dem.

Har ni frågor och funderingar så var inte rädd för att höra av er, vi finns där för er.

//Maria, rektor.