Nu har vi vårkänning, även om just v 9 förra året var full snökaos, och vi fick stänga skolan i några dagar. Jag har hellre vår i sikte, har inte ni?

Denna veckan bjuder på ett studiebesök hos våra fantastiska grannar Ängavallen, där Niclas kommer att visa oss djuren och berätta för oss om dem, detta är ett led i vårt tema närområdet.

Denna veckan kommer också mellanstadiets Ipad, så fort de är installerade så ska vi börja använda dem som ett verktyg i undervisningen även för 4-6.

Alla kontrakt för F-klassen är nu utskickade, de som ej kommer in stryks från listan, så att vi kan tilldela de som står i kö platsen. Vi har fortfarande visningar för nästa års F-klass, och blir vi 5 till så kommer vi att göra 2 grupper om 10 elever i varje.

Vi har få platser kvar i årets 1-3, sen är den full, i mellanstadiet har vi fler platser lediga både nu och i höst. Är du intresserad av ett skolbyte, maila eller ring oss så bokar vi en visning innan ni behöver bestämma er.

Vi har stort intresse från Trelleborgs kommun och från Malmö, och det är inga problem att flytta över till oss även om man bor i annan kommun, kan man åka kollektivt så bjuder skolan på busskort.

Undrar ni något så hör av er, vi finns för er!

Maria, rektor.