Vi kommer att åka in till Applestore på Emporia med alla våra 4-6:or, där kommer vi under hela våren lära oss att programmera/koda, göra film, fototeknik, göra appar och mycket mer. Första introduktionsmötet blir för lärarna nästa vecka, då vi går igenom upplägget. Sedan kommer lektionsprogram att läggas upp. Då kommer deras utbildare jobba med våra elever, så att de får allt de behöver lära sig och kunna inom detta område, helt kopplat till målen i LGR11. Skolan satsar också på helt nya Ipads till skolan, och dem kan bl.a. dessa elever i mellanstadiet använda inom detta på skolan plus mycket annat. Skolan har redan idag hög IT standard med både laptops, Ipads och Smartboards, så den charmiga lilla byaskolan ligger verkligen inte efter i tekniken.

När det gäller programmering för lågstadiet så har vi köpt in ett bra material som heter ”Hitta koden”, i det materialet kommer vi att börja, men givetvis kan även dem använda Ipadsen för digital programmering.

Annie slutar, hon testade på yrket under en tid, men signalerade redan innan jul att hon ej ville fortsätta, synd. Vi önskar henne varmt lycka till framöver. Rekrytering pågår

Nationella prov för årskurs 6 är i full gång nu, resurs är i klassen och hjälper till under dessa perioder.

Vi håller på att sondera terrängen för att ev komma iväg hela skolan och åka skridsko. Det blir i så fall inom ganska snar framtid. Kul!

Vi fick fotbollar nyligen av en förälder, tack så mycket. Barnen uppskattar detta, tyvärr så glöms saker ute på kvällar/helger och är borta när vi kommer tillbaka. Därför är detta extra välkommet.

Glöm nu inte att påminna nära och kära om att vi har öppet hus på måndag!!

//Maria