Nu har vi snart vårt årliga öppet hus på Byaskolan. Anledningen till att vi lägger detta så pass sent, då de flesta kanske redan har gjort sitt skolval, är att vi kommer in som ytterligare ett val och alternativ, medans valet är färskt.

Väljer man oss, kan man ändra sitt gamla skolval när som helst, och vi rapporterar alla som ska börja till hösten under april/maj till kommunerna. Ni som har äldre barn/syskon som kanske redan nu vill göra ett byte, går det jättebra i mån av plats, hör er för under öppet hus om det skulle vara av intresse. Finns det plats så går ett byte snabbt.

Vad händer på detta öppet hus?

Jo mellan kl 17.30 – 18.30 är det dropp in, då finns all personal på plats inklusive rektor, samt några föräldrarepresentanter. Vi har en Powerpoint som går ang hur vi arbetar, vi visar runt er, och har möjlighet att personligen besvara alla era frågor. Med er hem härifrån, får ni en sammanfattning om vad vi pratat om, samt en köanmälan, eller platserbjudande. Denna kan ni sedan bara skicka in efteråt om ni är intresserade.

Det är ingen föranmälan, man bara tittar in under denna timme.

Parkering finns om man följer grusvägen längs skolgården, det är också via gården man ska gå in på skolan.

Vi ses väl?