Jullovslapparna kommer ut inom kort till alla som har fritids, vänligen fyll i dem oavsett om ni är lediga hela veckan. Sammanslagning är på vår förskola i Östra Grevie.

Skolan har varit iväg på lite olika kulturevenemang, vilket vi tycker har varit trevligt.

F-klassen är iväg på simskola på Vanningen 3 dagar i veckan i 3 veckor, och det fungerar lysande.

Visningarna av skolan har taget ny fart, många ringer för att de har blivit rekommenderad denna skolan, och det tackar vi så hjärtligt för. Skolan är ganska unik i sitt slag, och vi värnar ju om stabil personal, glädje och gemenskap, och små klasser. Många som ringer frågar om snabba byte, och det går alldeles utmärkt. Det fria skolvalet gör att du kan byta skola varje dag om du vill, problemet ligger i om du har fritids, för där har man 2 månaders uppsägning. Vi brukar dock vara ganska generösa i den frågan.

Framöver så stundar höstlovet, det tillbringar de som har fritids på skolan tillsammans med Annie och Jasmin. På fredagen 26/10 innan dess, kommer vi att ha lite Halloweenfest med barnen.

Utvecklingssamtalen är i full gång, och dessa fungerar bra, vi är tacksamma för alla som kan komma inom ramen för lärarnas arbetstid. Det gör att vi har pigga och glada lärare, eftersom de verkligen är lediga när vi andra är det. Vi månar mycket om vår personal.

Efter lovet är det sedan full rulle den sista tiden innan vi sen ska ha jullov i dec. Där i mellan kommer vi att ha Nobeldag med tillhörande 3 rätters meny. Julpyssel med nära och kära, samt julbuffé med barn och personal samt Lucia. Vi har alltså en intensiv, men rolig period att se fram emot.

Har ni frågor och funderingar, kontakta oss gärna.