Hej!

Vi hoppas att ni har haft ett underbart sommarlov. Det är några dagar kvar på det men snart så börjar skolan igen och vi hälsar både nya och gamla elever välkomna till skolan.

Det är upprop den 23/8 08:30-10:00. Efter uppropet så stannar de som är i behov av omsorg på fritids. Eleverna kommer denna dag att få ett schema som de kommer följa från och med torsdagen.

Det har skett några förändringar under sommaren. Både Marianne och Johan var valt att söka sig vidare på grund av att de vill ha närmre till sitt arbete. Det innebär att vi har anställt en ny lärare till klassen F-3 som heter Josephine. I årskurs 4-6 kommer Marcus att arbeta precis som det sagts sedan tidigare. Linda kommer att ta över rodret på fritids, och Peter kommer som vanligt att ha öppningarna på fritids, och även som resurs i klasserna.

Lärarna och ledningen sitter just nu och planerar det kommande läsåret. Vi har tagit fram en profil som är Reggio Emilia inspirerad med fokus på NO/hälsa som ni kommer att få ta del av när skolan börjat. Det kommer att vara två teman under läsåret. Under hösten så heter temat ”Hållbar utveckling” och under våren så heter temat ”Demokrati-valet”.

Vi ser väldigt mycket fram emot ett nytt läsår tillsammans med er.

//Ledning och lärare